Farliga typer

Mina adepter får ringnamn. Förr eller senare. Av mig. Jag försöker inte spegla personlighet eller stil, utan kör med strikt allitteration på antingen för- eller efternamnet. Det ska vara farligt och hårt. ”Godzilla” Gudasic, ”Scary” Skoog, ”Eliminator” Emmerfors, ”Villain” Wilén. Anspelningar på galenskap är också fint, som ”Borderline” Borgå, Sebastian ”Psycho” och ”Moodswings” Modée. Och en personlig favorit som två av mina elever förärats: ”Born bad” Bornedal i Nora och ”Born bad” Elgborn i Stockholm.
Eller en helt vanlig statstjänsteman som heter ”Jawbreaker”. En femtioårig yogainstruktör som lystrar till ”Warrior”. En revisorsassistent vid namn ”Antichrist” Andersson.

Jag är ganska säker på att mina adepter gillar leken. Om inte har jag retat upp ett gäng riktigt farliga typer.

Författare: asasandell

Den där gamla pugilisten. Som numera skriver böcker och tränar ambitiösa motionärer i boxning när hon inte tävlar i På spåret.

Kommentera

