Mormor

Jag har förlorat mot en mormor i proffsringen. Hon hade varken käpp eller gråa hår. Det var år 2005 och jag förlorade på split decision – domarna var oense – men jag gjorde en riktig skitmatch och hon var tuff och stark så det är inte mycket att snacka om.
Laura Ramsey var då 37 år gammal, flerbarnsmor och alltså redan mormor. Jag var 38 år, barnlös och skulle några år senare drabbas av förtärande barnlängtan.

En sak är säker: jag kommer aldrig att vara både mormor och proffsboxare samtidigt. Vid närmare eftertanke kommer jag ju inte ens att vara mamma och proffsboxare samtidigt.
Det känns helt okej.

Författare: asasandell

Den där gamla pugilisten. Som numera skriver böcker och tränar ambitiösa motionärer i boxning när hon inte tävlar i På spåret.

Kommentera

