En egen Bob

Jag ska få en egen Poor Bob. Efter gårdagens blogginlägg hörde en av mina Stockholms-adepter av sig och erbjöd sig att donera sin stackars docka till mig. ”Bob har gjort sitt i mitt hushåll nu. Han har tagit emot en hel del sparkar”, förklarade Alex.

Bob är – till skillnad från sandsäckarna – fylld med sand. Så om maken inte lyckas få in Bob i bilen när han åker till Stockholm om några veckor, måste Bob tömmas för att sedan fyllas på med Nora-sand när han kommer hit.
Kanske ska jag klä upp honom i något snyggt som han kan posera i på gymmet…? I vilket fall återkommer jag med bild så snart Bob kommit på plats i sitt nya hem.

Ett annat bidrag, i form av ett namn, lämnades efter gårdagens blogg av en annan adept, Roger i Karlskoga. Roger förklarade att double end bag-bollen gick under benämningen ”idiotbollen” på den boxningsklubb han tränade på i slutet av 70- och början på 80-talet. ”Det passade bra. För det var precis så man kände sig när en stod och slog i luften och bara blev mer och mer frustrerad.”

Jag tackar ödmjukast. Det är den slags kunskap som
google inte står till tjänst med. En sökning på ”idiotboll” resulterar blott i några fotbollshatande kommentarer (fotboll=idiotboll) och ett par träffar på någon slags bollek på äldreboendet.

Författare: asasandell

Den där gamla pugilisten. Som numera skriver böcker och tränar ambitiösa motionärer i boxning när hon inte tävlar i På spåret.

Kommentera

